Accredio wint Cross-sectorale Innovatie Bootcamp

Bootcamp van Flanders DC en Vlerick Business School

Maandag 29 juni 2015 — Gisteren vond in Brussel de finale plaats van de Cross-sectorale Innovatie bootcamp georganiseerd door Flanders DC en Vlerick Business School. Vijf teams stelden hun opportuniteitsplan voor aan een jury van investeerders, business- en academische experten. De jury selecteerde Accredio als winnaar, een bedrijf dat via een combinatie van een innovatief businessmodel en ICT de bestaande interimmarkt wil openbreken.

De Cross-sectorale Innovatie bootcamp is een uniek opleidingsformat dat creativiteit en ondernemerschap wil stimuleren. Tijdens de door Flanders DC en Vlerick Business School georganiseerde bootcamp doorlopen vijf teams gedurende twee maanden een traject om een ruw business concept uit te werken tot op het punt dat investeerders benaderd kunnen worden.

De geselecteerde teams zijn bewust afkomstig uit heel verschillende sectoren aangezien Flanders DC sterk inzet op cross-sectorale innovatie als bron voor welvaart en verankering van innovatie in Vlaanderen. Het geheel werd professioneel omkaderd door de professoren Walter Van Dyck en Veroniek Collewaert van Vlerick Business School en door Dr. Jan Bormans van Flanders DC.

Tijdens de finale stelden de teams hun opportuniteitsplan voor. De jury beoordeelde de voorstellen en deed aanbevelingen voor de implementatie van hun business.

In naam van de jury feliciteerde professor Walter Van Dyck alle deelnemers. Hij was zeer opgetogen over de vooruitgang die elk team maakte tijdens de bootcamp. De jury schoof Accredio als winnaar naar voor omdat zij een 'realistisch, haalbaar en schaalbaar plan' voorstelden. "We hebben gekozen voor een plan dat de interimsector kan Uberiseren," aldus Walter Van Dyck.

Het winnende team bestaat uit Mark Herman en Steven Pyck van Accredio (die ook al onderdak vonden bij Start it@kbc).  Zij maakten een plan om via een combinatie van een innovatief businessmodel en ICT de bestaande interimmarkt open te breken.

"De bootcamp heeft ons echt gepusht om continu ons idee te verfijnen," adus Steven Pyck. "We zouden anders nooit zo snel vooruit zijn gegaan."
"Deze ervaring was echt een accelerator," beaamt Mark Herman. "We kregen deadlines en uitdagingen opgelegd. We hebben zeer veel geleerd van de begeleiders, maar ook van de andere deelnemers."

De jury. Vlnr.: Jo Keunen (BAN Vlaanderen), Walter Van Dyck (Vlerick Business School), Veerle Mertens (Agentschap Ondernemen), Elke De Rijck (Innovatiecentrum), Steven De Troyer (GIMV),  Karlien De Haes (KBC), Ingrid Willems (iMinds), Maarten Mellemans (KBC), Jan Bormans (Flanders DC) en Veroniek Collewaert (Vlerick Business School)
Vlnr.: Jan Bormans van Flanders DC, Marc Herman en Steven Pyck van Accredio en Walter Van Dyck van Vlerick Business School