Creativity World Forum geopend

Groot creativiteitscongres om de drie jaar in Vlaanderen

Woensdag 5 november 2014 — Deze ochtend opende Guy Kawasaki, bestseller auteur en Ex-Apple Evangelist, het Creativity World Forum. Organisator Flanders DC brengt dit congres, dat onze economie een impuls wil geven, om de drie jaar naar Vlaanderen. Tijdens die 2 dagen wonen zowat 3000 ondernemers, studenten en creatieven in Kortrijk het uitverkochte Creativity World Forum bij.

Deze ochtend werd de aftrap gegeven voor het Creativity World Forum, een tweedaags innovatie- en creativiteitsforum. Saskia Schatteman, voorzitter van Flanders DC, beklemtoonde in haar welkomstwoord dat het Creativity World Forum een impuls wil geven aan de Vlaamse economie door multi-disciplinaire inspiratie te bieden.

Burgemeester Vincent Van Quickenborne verwelkomde de aanwezigen in zijn stad. Hij wees erop hoe creativiteit centraal staat in zowel de economie, het culturele leven als het hoger onderwijs in Kortrijk.

Na de eerste keynote spreker Guy Kawasaki staan vandaag en morgen nog tal van topsprekers op het programma. Vanavond sluit de Nederlandse kunstenaaar-ontwerper Daan Roosegaarde de eerste dag van het Creativity World Forum af.

Volgens Pascal Cools, directeur van Flanders DC, passen de zeer diverse sprekers perfect in het opzet van het Creativity World Forum. "Het CWF is de jaarlijkse bijeenkomst van het Districts of Creativity Network," aldus Cools. "Dit internationaal netwerk van creatieve en innovatieve regio's stimuleert creativiteit en innovatie in onze economie. Als je tot een duurzaam model wil komen, dan moet je de nadruk leggen op de samenwerking tussen wetenschap, technologie en de creatieve sectoren. Met ons forum willen we daartoe inspireren."

Naast het plenaire deel is er op het CWF ruimte voor concrete interactie en samenwerking. Onder meer de Sofa Sessies, waar deelnemers in kleine groepjes kunnen praten met sprekers, CEO's en experten (onder meer Mario Fleurinck, Hans Bourlon, Saskia Van Uffelen, Geert Noels,...). In de Challenges kunnen de deelnemers zelf aan de slag. Voor degenen die 'eerst willen zien en dan pas geloven' is er een innovatie-expo. En Kunstencentrum Buda organiseert op woensdagavond 5 november speciaal voor het CWF een vooropening van de tentoonstelling The Green Light District, over duurzaamheid in de stad.

Voor meer informatie kan u terecht bij:
Trui Moerkerke
Communication Manager Flanders DC
trui.moerkerke@flandersdc.be

Bring innovation home, het thema van het Creativity World Forum 2014
'Bring innovation home', het thema van het CWF
Saskia Schattteman, voorzitter van Raad van Bestuur van organisator Flanders DC
Guy Kawasaki, de eerste sprekers op het Creativity World Forum 2014