Een dagje lokaal shoppen wordt nog leuker met de #ikkoopbelgisch shoppingroutes
Lokaal shoppen zit duidelijk in de lift. En stilaan kunnen we er ook weer een uitstapje van maken. Met de #ikkoopbelgisch shoppingroutes kan je vanaf juni elke maand een nieuwe Belgische stad ontdekken. De routes nemen je mee langs de leukste Belgische winkeladresjes en enkele culturele stopovers.
Vorig jaar werd de ikkoopbelgisch.be website vernieuwd om het de consument nog gemakkelijker te maken om Belgische merken en producten te ontdekken en te kopen. Nu we stilaan terug meer buiten kunnen komen, wordt het hoog tijd om terug meer experience toe te voegen aan het lokaal kopen. En daar kan #Ikkoopbelgisch bij helpen.
Vanaf juni vind je op ikkoopbelgisch.be maandelijks een nieuwe shoppingroute waarin een Belgische stad haar lokale winkels met Belgische creatieve merken in de kijker zet. De route neemt #ikkoopbelgisch fans mee op een inspirerende wandeling langs winkels en enkele culturele landmarks met een sterke Belgische identiteit. Alle ingrediënten voor een geslaagde local shopping day op 1 kaartje dus.
First stop: Hasselt
Hasselt bijt de spits af in juni, gevolgd door Brugge, Leuven, Antwerpen, Brussel, Gent, Mechelen, Kortrijk, Bergen en Luik. Hasselts Schepen voor Economie Rik Dehollogne is alvast enthousiast over het concept: “Als we uit de voorbije periode iets geleerd hebben, dan is het wel dat de consument het lokaal kopen van producten uit eigen regio meer en meer leert appreciëren. Voor de vele honderden handelaars die ons stadscentrum rijk is, is dat absoluut een opsteker. Uiteraard zijn we dan ook blij dit project te mogen aftrappen.”
Dankzij Flanders DC en Comeos vind je vanaf begin juni de eerste shoppingroute op ikkoopbelgisch.be. Elke maand worden er nieuwe routes in nieuwe steden aan toegevoegd.
Over Ik Koop Belgisch
De campagne 'Ik Koop Belgisch' wil via verschillende acties de spotlight zetten op Belgisch creatief talent dat producten te koop aanbiedt aan consumenten. Het is een initiatief van Flanders DC, MAD Home of Creators en Wallonie-Bruxelles Design Mode (WBDM), met de steun van Creamoda, Mode Unie, Comeos, Fedustria en FLEGA.
De #ikkoopbelgisch shoppingroutes zijn een organisatie van Flanders DC en Comeos i.s.m. de verschillende steden.
Meer informatie vind je op: ikkoopbelgisch.be