FIT en Flanders DC ondertekenen convenant

Bestaande samenwerking officieel bekrachtigd

In de Warande in Brussel werd deze middag een convenant ondertekend tussen Flanders Investment & Trade en Flanders District of Creativity. Beide organisaties werkten al samen, maar willen in de toekomst nog meer strategisch overleggen om internationaal ondernemen, vooral in de creatieve industrieën, te bevorderen.

Het akkoord werd deze middag ondertekend door Claire Tillekaerts, gedelegeerd bestuurder van FIT en door Saskia Schatteman, voorzitter van de Raad van Bestuur van Flanders DC en Pascal Cools, directeur van Flanders DC. Het wil een raamwerk creëren om de samenwerking tussen de twee organisaties een concrete vorm te geven.

Dit convenant verstevigt de strategische relaties tussen beide partners. FIT erkent de expertise van Flanders DC inzake ondernemingscreativiteit en de creatieve industrieën. Voor Flanders DC is FIT het centraal orgaan in de internationalisering van de Vlaamse economie. Voor de creatieve industrieën is internationalisering trouwens geen optie, maar een noodzaak.

Via kennisuitwisseling en het delen van een interessant netwerk kunnen FIT en Flanders DC samen de schouders zetten onder het internationaal ondernemen en het naar Vlaanderen halen van buitenlandse investeringen.

Zeer concreet werken Flanders DC en FIT samen aan initiatieven als het Districts of Creativity Network, een wereldwijd netwerk van creatieve regio's, het Creativity World Forum en andere grote internationale evenementen, zoals begin december 2013 de Business of Design Week in Hongkong.

De overeenkomst tussen FIT en Flanders DC loopt voor een periode van 5 jaar.

(Foto: van links naar rechts: Pascal Cools, Claire Tillekaerts en Saskia Schatteman)

Pascal Cools

Algemeen directeur, Flanders DC