Flanders DC blikt terug op 2020. En deelt haar ervaringen... op TikTok.
Het effect van de crisis op de creatieve sector was gigantisch. De coronacrisis daagde ook ons uit de zaken anders aan te pakken en nog meer in te zetten op digitaal. Een overzicht.
Advies en events
Twee van de grootste pijlers van onze werking, onze advieswerking naar ondernemers in de creatieve sector en onze events waar we kennis en inspiratie brengen, stonden op de helling. Maar uiteindelijk vonden we digitale oplossingen: met online adviesgesprekken, webinars, digitale sessies, - zitdagen, - coachingtrajecten en - adviespanels bereikten we een ongezien groot aantal creatieve ondernemers.
We zetten ook trajecten op waarin ondernemers hun business leerden omvormen.
Via online en social media
Op onze website voorzagen we een solide basis met informatie en inspirerende verhalen. Door de crisis kregen we hier meer bezoekers en views dan ooit te voren. Op social media werkten we met Syntra Vlaanderen en heel wat andere partners een online opleidingstraject rond digitaal ondernemen uit.
Beurzen en platformen
Waar mogelijk brachten we selecties van creatieven in het zoeklicht op beurzen of digitale showcases. Maar onze tour de force was het vernieuwde Ik Koop Belgisch-platform. Tijdens de eerste lockdown werkte zowat het hele team dag en nacht zodat Belgische merken, werken en artiesten hun weg naar de consumenten vonden.
Info
Je vindt alle details op onze website, of op ons nieuw TikTok account (i.s.m. Hurae):
https://www.flandersdc.be/nl/over-ons/jaarverslag-2020
https://www.tiktok.com/@flandersdc
Beeld