Flanders DC stelt vernieuwde raad van bestuur voor

22 juni 2018 - Vandaag zijn de laatste drie bestuurders van de vernieuwde raad van bestuur van Flanders DC benoemd. Het gaat om Bart De Waele (communicatiebureau Wijs), Rik Leenknegt (Digital Arts & Entertainment) en Lode De Cock (Tribu).

Flanders District of Creativity, Flanders DC in het kort, is de Vlaamse organisatie voor ondernemen in de creatieve sector*. Zowel startende als gevestigde creatieve ondernemers en bedrijven kunnen bij Flanders DC terecht voor advies, werkinstrumenten, inspiratie en promotie.

Sinds begin 2018 is een verandering van de raad van bestuur ingezet om zo nog meer vinger aan de pols te krijgen met de sector en tot een dialoog te komen tussen ondernemers uit het veld en het intermediaire veld en overheid. Vandaag is deze operatie afgerond.

De bestuurders van Flanders DC zijn:

• Peter Vavedin, CEO Ambiorix (Voorzitter) - Mode

• Kato Maes, Managing Director Panenka - Audiovisuele Industrie

• Bart De Waele, CEO Wijs - Reclame en communicatie

• Lode De Cock, Voorzitter Tribu - Design

• Rik Leenknegt, Academic Director Digital Arts & Entertainment - Gaming

• Maka Delameilleure, Hoofd R&D Antwerp Management School

• Thomas Pollet, Woordvoerder & Adjunct-kabinetschef Vlaams Minister Muyters

• Annemie Lemahieu, Directeur Segmenten en Vereniging Unizo

• Vincent Thoen, Senior Adviseur Innovatie Voka

Flanders DC ziet de creatieve sector als een toekomstig speerpunt voor onze economie: moeilijk vatbaar voor automatisering en bestand tegen de zuigkracht van de lage lonen. Daarom wil Flanders DC een vruchtbare biotoop zijn voor (aspirant) ondernemers en ondernemingen uit de creatieve sector die een duurzame 'Return on Creativity' willen realiseren.

*In Vlaanderen worden volgende subsectoren onder de creatieve sector verstaan: Architectuur, Audiovisuele industrie, Beeldende Kunst, Design, Erfgoed, Gaming, Gedrukte Media (literatuur, journalistiek), Mode, Muziek, Nieuwe Media (apps, social media) en Podiumkunsten.