Freakonomics' Steven Levitt sluit Creativity World Forum af

Levitt vervangt keynote spreker will.i.am

Op 5 en 6 november organiseert Flanders DC het Creativity World Forum in Kortrijk. De rebelse econoom en bestseller auteur Steven D. Levitt sluit het Creativity World Forum af. Van zijn boeken 'Freakonomics' en 'SuperFreakonomics' zijn wereldwijd 7 miljoen exemplaren verkocht. Met Levitt, die de eerder aangekondigde will.i.am vervangt, is het programma nu compleet.

Het Creativity World Forum (CWF) is een toonaangevende conferentie over innovatie en tegelijk de jaarlijkse bijeenkomst van het Districts of Creativity Network, een internationaal netwerk van creatieve en innovatieve regio's. Flanders DC is de initiatiefnemer van dit netwerk en brengt het CWF om de drie jaar naar Vlaanderen.

Het Districts of Creativity Network wil innovatie en creativiteit stimuleren in ondernemingen en in onze maatschappij. Daarbij ligt de nadruk op samenwerkingen tussen wetenschap, technologie en de creatieve sectoren om zo tot een vernieuwend en duurzaam model te komen.

De sprekerslijst van het CWF werd vanuit deze filosofie samengesteld. Pascal Cools, directeur van Flanders DC, is zeer tevreden met het programma, hoewel het onverwacht afhaken van keynote spreker will.i.am een streep door de rekening was. Door een veranderd tourschema werd de agenda van will.i.am gewijzigd en kon hij onmogelijk naar Kortrijk komen.  "We zijn meteen aan de slag gegaan om een evenwaardige afsluiter van het CWF naar Kortrijk te halen," aldus Cools. "Het is met gepaste trots dat we Steven Levitt aan de al imposante sprekerslijst toevoegen."

Steven D. Levitt is de professor economie die in 2003 uitgeroepen werd tot de briljantste Amerikaanse econoom onder de 40. Toen moest zijn boek 'Freakonomics' (dat hij schreef met journalist Stephen J. Dubner) nog verschijnen. 'Freakonomics' is een boek over economie dat leest als een detective. Het boek biedt een eigenzinnige kijk op onze economie via onverwachte vragen en provocatieve antwoorden. Van 'Freakonomics' en de opvolger 'SuperFreakonomics' zijn wereldwijd 7 miljoen exemplaren verkocht, de boeken werden vertaald in 35 talen. Dit jaar brachten Levitt en Dubner 'Think Like a Freak' uit.

Met Levitt is de affiche nu compleet. "We hebben voor sprekers gekozen die inspirerend, multi-disciplinair en visionair zijn. Van de ex-Apple Chief Evangelist Guy Kawasaki, over Tom Kelley van Ideo tot sterarchitect Zaha Hadid, cyber illusionist Marco Tempest, Vlerick-professor Marion Debruyne, om maar enkele namen te noemen."
Steven D. Levitt zal op 6 november als laatste spreker van het Creativity World Forum aantreden. Na zijn lezing zal de Kortrijkse electro rock band Goose het CWF afsluiten.

Naast het plenaire gedeelte is er op het CWF ruimte voor concrete interactie en samenwerking. Onder meer de Sofa Sessies, waar deelnemers in kleine groepjes kunnen praten met sprekers, CEO's en experten (onder meer Mario Fleurinck, Hans Bourlon, Saskia Van Uffelen, Geert Noels,...). In de Challenges kunnen de deelnemers zelf aan de slag. Voor degenen die 'eerst willen zien en dan pas geloven' is er een innovatie-expo. En Kunstencentrum Buda organiseert op woensdagavond 5 november speciaal voor het CWF een vooropening van de tentoonstelling The Green Light District, over duurzaamheid in de stad.

Het complete programma en de bio's van de sprekers vindt u hier.

Voor meer informatie, interviewaanvragen en accreditaties, kan u terecht bij:
Trui Moerkerke
Communication Manager Flanders DC