Grow Camp laat creatieve ondernemers groeien

Donderdag 29 oktober 2015 — Samen met Cronos, Unizo en Antwerp Management School organiseert Flanders DC van 13 tot en met 15 december het eerste Grow Camp. Het tweedaagse avontuur richt zich tot ervaren ondernemers in de creatieve sectoren die klaar zijn om te groeien. Op domein Les Ondes in de Ardennen is er plaats voor 20 deelnemers.

Flanders DC wil met dit initiatief het onbediende publiek van groeiende creatieve bedrijven aanspreken. “De aandacht voor startups en startende ondernemingen is in de voorbije jaren exponentieel toegenomen” vertelt Carlo Vuijlsteke, projectmanager van Grow Camp. Het aanbod voor groeibedrijven is daarbij een beetje achterop geraakt. Daar wil Flanders DC nu iets aan doen.

“De Grow-ups zijn die bedrijven die de toekomstige tewerkstelling van de creatieve economie duurzaam gaan verankeren”, analyseert Flanders DC directeur Pascal Cools, “willen we een rendabele creatieve economie alle kansen geven, dan moeten we gaan investeren in deze bedrijven”.  

De economische analyse van de creatieve sectoren die Flanders DC in de voorbije jaren maakte toont duidelijk aan dat in de groeibedrijven de opportuniteiten het grootst zijn. 80 % van de creatieve sectoren bestaat vandaag uit micro-ondernemingen die vaak projectgebaseerd werken en daarmee erg conjunctuurgevoelig zijn. Deze bedrijven laten doorgroeien, is één van de prioriteiten waar de organisatie op inzet.  

Grow Camp moet ondernemingen die klaar staan om de sprong naar een groeitraject te maken de kans geven om op korte tijd veel kennis op te doen. Daarom doet Flanders DC beroep op experten en ervaren ondernemers met expertise op het vlak van internationalisering, cashflow en andere aspecten van groei.

“We zijn ook heel blij met onze partners”, vertelt Carlo Vuijlsteke nog “zij dragen vooral inhoudelijk hun steentje bij zodat het voor de aanwezige ondernemers nog interessanter wordt”.