Nieuw innovatiemodel voorgesteld
Klant centraal bij bedrijfsinnovatie
De bedrijven en organisaties die vandaag succesvol zijn, zien klantgerichtheid en innovatie niet langer als elkaars tegenpolen en werken vanuit een 'outside-in' optiek: ze bepalen hun strategie vanuit de markt en niet vanuit waar ze goed in zijn.
In het nieuwe boek 'Customer Innovation' analyseert professor Marion Debruyne de werkwijze van deze organisaties. Het typeert dergelijke organisaties dat ze steeds alert zijn voor de signalen van de klant en anticiperen op eventuele veranderingen. Ze passen hun business model aan om perfect bij de noden en wensen van de klant aan te sluiten.
Bovendien zoeken ze samenwerking met partners buiten de organisatie, om op te lossen wat ze zelf niet kunnen. Ze zijn ervan overtuigd dat samenwerking cruciaal is om een goed idee te laten uitgroeien tot een commercieel succes.
Professor Debruyne toont in 'Customer Innovation' hoe bedrijven een outside-in organisatie kunnen worden door een constante dialoog met de markt open te houden, door de noden van de klant te implementeren en door slimme partnerships aan te gaan. Connecting, converting and collaborating. 'Customer Innovation' stelt een praktisch model voor dat bedrijven helpt klantgericht te zijn, nu en in de toekomst.
Het boek zit ook boordevol praktijkvoorbeelden. Ieder bedrijf dat klantgericht en innovatief wil zijn, kan met dit boek aan de slag.
We sturen u graag een recensie exemplaar toe. Contacteer Klaartje Ballon (Pers & Promotie LannooCampus): klaartje.ballon@lannoocampus.be