persbericht: #ikkoopbelgisch pop-up space bij JUTTU komt er weer aan!

persbericht: #ikkoopbelgisch pop-up space bij JUTTU komt er weer aan!

Voor het derde jaar op rij kondigen we met veel plezier de nieuwste editie van de ‘Ik Koop Belgisch’ pop-up space bij JUTTU aan! Een verderzetting van de samenwerking tussen Flanders DC en JUTTU die elk najaar Belgische labels met een verhaal in de spotlight plaatst. Van 18 oktober tot 28 november kan je ditmaal maar liefst 7 collecties terugvinden in de JUTTU winkels en natuurlijk op juttu.be!

De Ik Koop Belgisch campagne van Flanders DC zet mode- en designlabels van eigen bodem in de verf en moedigt de consument aan om Belgische merken te leren kennen en hun liefde ervoor te delen. Inmiddels zijn er meer dan 1500 merken te vinden op de Ik Koop Belgisch website, elke consument ongeacht zijn of haar stijl of budget kan er iets vinden. Met #ikkoopbelgisch kunnen consumenten en labels hun favoriete items delen met de wereld. Ook steunen steeds meer winkels die Belgische merken verkopen dit initiatief en tonen dit door de Ik Koop Belgisch sticker op hun etalage te kleven.

JUTTU betekent "anekdote" in het Fins en ze gaan dan ook prat op het verkopen van merken waar een goed verhaal achter schuil gaat. Ze bieden een mix van lokale en internationale lifestyle merken en zetten elke 10 weken één of meerdere merken in de kijker in hun pop-up space. De uitgelezen kans voor hun klanten om nieuwe merken te ontdekken. Tijdens de Ik Koop Belgisch editie, kleurt hun pop-up space helemaal zwart-geel-rood, figuurlijk dan toch.

Welkom in de wereld van Kaboosh, Wolvis, Ms. Bay, Lien Hereijgers, Goegezegd, Selva Sauvage & C’est Qui Marie.

Kaboosh is een streetwear label uit Antwerpen dat van duurzaamheid een prioriteit maakt en steeds op zoek is naar de ideale balans tussen duurzaamheid, kwaliteit en mode. Elk ontwerp bestaat uit 100% biologisch GOTS gecertificeerd katoen (https://www.global-standard.org).

Wolvis is een duurzaam knitwear label dat experimenteert met kleur, patronen en materiaal. Alle sjaals worden 100% in België geproduceerd. De wintercollectie ‘18 is geïnspireerd op de fotografie van Bernd en Hilla Becher. Kenmerkend voor hun zijn de zwart-wit beelden van industriële architectuur uit de jaren ’70 die resulteerden in sterke geometrische patronen.

Ms. Bay staat voor de schoonheid, de goedheid en de koppigheid die we in ieder van ons terugvinden. Op basis van visleer worden originele duurzame en luxueuze handtassen ontworpen die niet alleen fairtrade zijn, maar daar bovenop op een ecologische manier geproduceerd worden.

Lien Hereijgers ontwerpt handgemaakte duurzame statement juwelen met een basis uit composiet. Door technieken uit de traditionele edelsmeedkunst te combineren met lasersnijden en handmatig gegoten plastiek ontstaan er unieke en hoogwaardige sieraden die gekoesterd worden doorheen de jaren.

Goegezegd creëren met hun 3D-quotes een manier om jezelf te uiten, je eigen ruimte thuis te personaliseren of de mogelijkheid het perfecte cadeau te vinden voor elke gelegenheid. Van klassieke zinnen zoals ‘work hard, play harder’ tot regionaal getinte spreuken zoals ‘Bruxelles ma belle’, Goegezegd heeft voor elk wat wils.

Selva Sauvage is kinderkleding die staat voor geluk en avontuur op een duurzame manier voor de kinderen van vandaag en van morgen. De unieke en kleurrijke ontwerpen voor kids van 2 tot 10 jaar worden met de hand vervaardigd, tijdloos en persoonlijk, vol met verhalen en inspiraties van prachtige plekken en mensen van over de hele wereld.

C’est Qui Marie staat voor unieke ontwerpen waarin een kind opvalt en zich tegelijkertijd comfortabel voelt. Handgemaakt in België, dus je kan rekenen op de beste kwaliteit en een eerlijke prijs.

Wil je meer weten over de #ikkoopbelgisch campagne en hoe jij je steentje kan bijdragen om mode- en designmerken van eigen bodem mee te ondersteunen? Neem dan contact op via nathalie.deschepper@flandersdc.be

#IKKOOPBELGISCH

Nathalie De Schepper PR & Communications Manager at Flanders DC