persbericht: Nieuwe editie #ikkoopbelgisch pop-up space bij concept store JUTTU

Na het succes van de eerste editie van de Ik Koop Belgisch pop-up space bij JUTTU, slaan Flanders DC en JUTTU dit najaar opnieuw de handen in elkaar! Er vallen immers nog tal van leuke Belgische merken te ontdekken. Deze keer stellen we je graag voor aan Jasmien Witvrouwen, Johny be good, Lion of Leisure en Design for Pussies . Je ontdekt hun collecties van 14 september tot 22 november in de JUTTU winkels in Antwerpen, Brugge en Roeselare en op juttu.be natuurlijk!

De Ik Koop Belgisch campagne van Flanders DC zet mode- en designlabels van eigen bodem in de verf en moedigt de consument aan om Belgische merken te leren kennen en hun liefde ervoor te delen. Inmiddels zijn er bijna 1000 merken te vinden op de Ik Koop Belgisch website, elke consument ongeacht zijn of haar stijl of budget kan er iets vinden. Met #ikkoopbelgisch kunnen consumenten en labels hun favoriete items delen met de wereld. Ook steunen steeds meer winkels die Belgische merken verkopen dit initiatief en tonen dit door de Ik Koop Belgisch sticker op hun etalage te kleven.

JUTTU betekent "anekdote" in het Fins en ze gaan dan ook prat op het verkopen van merken waar een goed verhaal achter schuil gaat. Ze bieden een mix van lokale en internationale lifetsyle merken en zetten elke 10 weken één of meerdere merken in de kijker in hun pop-up space. De uitgelezen kans voor hun klanten om nieuwe merken te ontdekken. Tijdens de Ik Koop Belgisch editie, kleurt hun pop-up space helemaal zwart-geel-rood, figuurlijk dan toch.

Over de vier uitgekozen merken:

Jasmien Witvrouwen wil met haar gelijknamig label iedereen een „daily dose of happiness” bezorgen en dat doet ze met de nodige dosis humor! De collectie bestaat uit draagbare zilveren en vergulde juwelen met een knipoog, waarvan je de oorbellen binnenkort bij JUTTU kan ontdekken. Jasmien heeft oog voor detail, dat zie je van juweel tot verpakking en alles wordt ook nog eens voor de volle 100% in België gemaakt. De juwelen bevatten icoontjes en quotes die je door je dagdagelijkse beslommeringen heen helpen. Het perfecte cadeau voor iemand die een opkikkertje kan gebruiken of... voor jezelf natuurlijk!

Johny be good van Ruth Thioen herinterpreteert het klassieke witte hemd op een romantische maar stoere manier, doormiddel van een boodschap in de vorm van een geborduurde tattoo. Het unieke borduurwerk is een handgeschreven boodschap van Illustrator Axelle Zwartjes.  Elk hemd is er in beperkte oplage. De boxy fit flateert elk figuur en combineer je eindeloos als basic met een persoonlijke twist. "Always wear your heart on your sleeve" kan je met Johny be good wel heel letterlijk nemen, aangezien elk hemd een mini hartje op de linkermanchet draagt.

In 2013 richtten Matthew Grove en Saskia Solberg hun kledingmerk Lion of Leisure op. Ze maken unieke unisex kinderkleding met een grafisch gevoel voor humor en willen de fantasie van kinderen daarmee stimuleren. Ze geven hun kleding een humoristische twist met hun eigen ontworpen grafische dierenprints. Naast humor hechten ze veel belang aan duurzaamheid. Ze houden rekening met mens en milieu door te werken met biologisch katoen, herbruikbare verpakkingen,…

Design For Pussies mag je wel heel letterlijk nemen, want Delphine Courier ontwerpt design objecten voor je allerliefste huisdier. Haar label onstond uit een persoonlijke frustratie over wat ze op de markt vond voor haar eigen katten in combinatie met Delphine's liefde voor mooi design, "the rest is history" zoals ze zeggen. Alle producten worden op een ecologische en non-toxic manier geproduceerd. Dat katten voor werelddominatie gaan hoeven we je vast niet meer uit te leggen, daarom verdienen ze minstens een goed ontworpen huisje, speelgoed of halsband. En die scoor je binnenkort dus bij JUTTU!

Lees zeker ook ons interview met de deelnemers in ons online magazine!

Wil je meer weten over de #ikkoopbelgisch campagne en hoe jij je steentje kan bijdragen om mode- en designmerken van eigen bodem mee te ondersteunen? Neem dan contact op via [email protected]

#IKKOOPBELGISCH

Nathalie De Schepper