PERSONAL SAVE THE DATE: Fashion Talks 2017

Op 16 november 2017 vindt de derde editie van Fashion Talks plaats in de Waagnatie in Antwerpen. Fashion Talks is de meest relevante conferentie over hoe de mode-industrie echt werkt en evolueert. We geven je hiermee een blik achter de schermen van een van de meest inspirerende sectoren. Flanders DC zorgt voor een dag vol boeiende talks, break-out sessies en netwerkmomenten. De eerste sprekers zijn ondertussen bekend! Ontdek ze hieronder of hou het volledige programma in het oog via de Fashion Talks website.

SAVE THE DATE
16 NOVEMBER 2017

FASHION TALKS 2017
TIME: 13:00
ANTWERPEN
WAAGNATIE

Het Flanders DC fashion team nodigt je graag persoonlijk uit om Fashion Talks 2017 bij te wonen.

Indien je graag aanwezig bent, gelieve jouw persoonlijke ticketcode op te vragen via [email protected].

Lees hier alles over het programma dat tot nu toe werd aangekondigd:

Een namiddag vol inspirerende talks over de toekomst van de mode-industrie

We verwelkomen heel wat grote en stijlvolle namen op ons podium deze editie! De volgende sprekers werden tot nu toe aangekondigd:

DRIES VAN NOTEN
Dries Van Noten hoeft geen introductie. Als een van De Zes van Antwerpen staat hij hoog op de lijst van de meest inspirerende Belgische ontwerpers van onze tijd. Hij slaagt er in om met zijn Antwerpse modehuis succesvol én onafhankelijk te blijven.
2017 werd tot nu toe het jaar van zijn 100ste show en we konden recent nog een kijkje achter de schermen nemen van het collectie-proces en zijn leven via de documentaire "Dries" van Reiner Holzemer. Op 16 november 2017 komt Dries Van Noten op Fashion Talks praten over de toekomst, een grote bron van energie en inspiratie voor hem.

SCOTT BELSKY
Wil je ideeën omzetten in daden? Dan is Scott Belsky jouw go-to guy! Hij heeft zijn carrière gewijd aan het helpen organiseren van creatives, teams en netwerken. Hij is auteur van de bestseller Making Ideas Happen en hij is tevens de founder en CEO van Behance, een onlineplatform waarop creatieve professionals hun portfolio met elkaar en anderen kunnen delen. Scott Belsky zal praten over waarom het gemakkelijker is om nieuwe ideeën te ontwikkelen, dan ze ook effectief tot een goed einde te brengen en zal ons leren hoe die cyclus te doorbreken.

TOMMY TON
Als één van de eerste streetstyle fotografen groeide Tommy Ton uit tot de lieveling van de fashion insiders. Tommy Ton’s sterkte bestaat er voornamelijk in om items en styling details op te pikken nog voor ze op de catwalk te zien zijn. Daarnaast wordt hij ook geroemd voor zijn beelden die een mix zijn van glamour en realiteit. Zijn scherp oog voor detail en talent om trends te spotten hebben sterk bijgedragen aan zijn steile carrièrevlucht. Tommy begon zijn carrière in 2005 als fotograaf en editor van Jak & Jil, een blog over de modescene in Toronto, tevens de plek waar hij opgroeide. Uiteindelijk werd hij gevraagd door Condé Nast’s Style.com om voor hen main contributor te zijn voor hun Fashion Week Streetstyle Report naast andere internationale bijdrages en samenwerkingen.

ANGELO FLACCAVENTO
Angelo Flaccavento, dé Italiaanse modejournalist bij uitstek, vervoegt streetstyle fotograaf Tommy Ton op het Fashion Talks 2017 podium voor een gesprek over de toekomst van streetstyle, influencers en de fashion scene. Hij is eindredacteur bij Vogue Italia, columnist bij o.a. The Business of Fashion en hij schrijft ook regelmatig voor L’Officiel Italia, Fantastic Man, WSJ, Purple Fashion en Studio. Zijn kritische, maar genuanceerde toon en heerlijke proza is de reden waarom deze magazines bij hem blijven aankloppen en het perfecte excuus om hem naar Antwerpen te halen op 16 november.

DIRK SCHÖNBERGER
Dirk Schönberger staat sinds 2010 aan het creatieve roer van adidas. Het was Schönberger die verantwoordelijk was voor de integratie van creatieve partnerships zoals die met Raf Simons en Pharrell Williams. Hij was ook een van de grote voorstanders voor de relaunch van de iconische Stan Smith sneaker. Onder zijn leiding groeide adidas Style Division uit tot een belangrijke invloed in de hedendaagse jeugdcultuur en binnen de globale mode-industrie, alsook een leidend voorbeeld van de combinatie tussen mode en technologie.

Boeiende break-out sessies

Ook off stage valt er veelt te beleven! Schrijf je bij het begin van het event in voor een van de exclusieve en boeiende break-out sessies. Snel zijn is de boodschap, want de plaatsen zijn beperkt! Ontdek hier alvast de onderwerpen die aan bod zullen komen:

- Procesinnovatie
- Mode & Technologie
- Duurzaamheid & Close The Loop
- Sales & Retail
- Communicatie
- Internationalisering
- Meet & Greet met fabrikanten

Een goed gevuld avondprogramma

Over het avondprogramma moeten we nog even mysterieus blijven... maar we kunnen je alvast wel verklappen dat we zorgen voor de nodige bites, drinks and beats om de dag in sfeer af te sluiten. Ain't no party like a fashion party!

Stay tuned voor meer updates omtrend de sprekers en de rest van het programma.

Indien je meer informatie wenst rond deze editie van Fashion Talks, gelieve contact op te nemen met Nathalie De Schepper via:

PRAKTISCHE INFO voor de lezer:

Onze early bird ticket sale loopt nog tem 15 oktober 2017, dus blokkeer vooral 16 november al in je agenda en koop je ticket aan de voordelige early bird prijs!

Hou de website in de gaten voor updates over het programma, de sprekers en de opstart van Conversation Starter.

Programma:

13:00 : Ontvangst
14:00 : Plenaire sessie
15:50 : Coffee Break
16:30 : Plenaire sessie/break out sessies
18:45 : Dinner & party

#fashiontalks2017     #flandersdcforfashion      #returnoncreativity

photo credits: Het Fashion Talks campagne beeld is een creatie van Belgisch fotografe Marie Wynants.

Nathalie De Schepper

PR & Communications Manager Fashion, Flanders DC

Persberichten in je mailbox

Flanders DC is het Vlaamse design- en modecentrum en werkt aan sterk toekomstgericht ondernemerschap in de design- en modesector.

Nationalestraat 28 - 2000 Antwerpen

www.flandersdc.be