Voka Open Bedrijvendag: Ondernemers ondernemen voor iedereen

Geef dit jaar ook aandacht aan de kleinere verhalen van lokale ondernemers

Ondernemers ondernemen voor iedereen. Zo luidt de algemene campagne van Voka Open Bedrijvendag 2017 die plaats vindt op zondag 1 oktober 2017, in aansluiting met de huidige imagocampagne van het Agentschap Innoveren en Ondernemen waar Flanders DC mee haar schouders onder zet. Doel van de campagne? Tonen dat ondernemers een véél grotere impact hebben op de samenleving dan iedereen vermoedt...! Laat je inspireren door de verhalen van lokale ondernemers op www.ondernemersvooriedereen.be

Ondernemers zijn méér dan het product of de dienst die ze aanbieden. Ze zijn ook een meerwaarde voor de samenleving rondom hen en hebben zo een impact op het leven van iedereen: buren, familie van medewerkers, lokale organisaties, werkzoekenden, andere bedrijven en zelfs de leefomgeving in het algemeen.

Denk maar aan de lokale voetbalploeg, die dankzij bedrijfssponsoring elke week plezier maakt in de nieuwe uitrusting waar ze al jaren van droomden. Of aan de kinderen uit de buurt, die baat hebben bij het gebruik van groene energie. Je moet het eigenlijk niet ver zoeken. Heb je een fijne werkomgeving? Mag je af en toe een nieuwe opleiding volgen? Heb je snufjes in huis die je dagelijkse leven een stuk eenvoudiger maken? Dan heb je dat allemaal te danken aan een ondernemer, die dit voor jou mogelijk heeft gemaakt.
Ondernemers ondernemen dus ook voor jou!

Benieuwd hoe deze ondernemers tewerk gaan en hun steentje bijdragen? Noteer dan zeker zondag 1 oktober in je agenda, want naar goede gewoonte is het op de eerste zondag van oktober Voka Open Bedrijvendag! Voor de 27ste editie kijken opnieuw duizenden werknemers en honderdduizenden kijklustigen uit naar een dag vol avonturen bij honderden bedrijven. Naast de grote gevestigde waarden, kan je ook binnen kijken bij enkele kleinere of meer onbekende bedrijven. Bekijk hier de lijst van deelnemende bedrijven. Ook dit jaar zal Vlaams minister van werk, economie, innovatie en sport Philippe Muyters het officiële startschot geven op zondag 1 oktober.

Minister Muyters geeft zondag het stratschot bij Reynaers Aluminium. Jaarlijks levert Reynaers Aluminium 10.000 km profielen uit aan raamfabrikanten overal ter wereld die deze verwerken tot jouw ramen en deuren op maat. Kom dus zeker een kijkje nemen in de internationale hoofdzetel van het bedrijf in Duffel en ontdek ondertussen ook het Experience Centre, het grootste innovatie- en testcentrum van de sector. En neem zeker een foto in onze ‘Ondernemers ondernemen voor iedereen’- photobooth en ontdek de vele gezichten van ondernemend Vlaanderen.

Geen tijd voor Open Bedrijvendag, maar wel interesse in lokale verhalen van ondernemers? Laat het ons weten, dan brengen wij jou met plezier in contact met de onderneming van jouw keuze of rond een bepaald topic.

Browse alvast door de vele verhalen op ondernemersvooriedereen.be en volg het neiuws rond de campagne op de voet via onze social channels:

#ondernemersvooriedereen                          #returnoncreativity

Alle praktische informatie rond Open Bedrijvendag vind je terug op www.openbedrijvendag.be. Een lijst van deelnemende bedrijven vind je hier.

Nathalie De Schepper

PR & Communications Manager, flanders DC