Volledig programma Creative Ville 2019 bekend:

15 toonaangevende lokale en internationale creatieve ondernemers waaronder Rolf Hay, Dimitri Verhulst en Cecilia Verheyden.

De derde editie van Creative Ville vindt dit jaar plaats op 22 november in Antwerpen. Het is de enige inspiratie- en netwerkconferentie in Vlaanderen die de héle creatieve sector bijeenbrengt. Het opzet: elkaar inspireren rond creatief ondernemerschap en contacten over sectoren heen stimuleren. Na vorige edities in Gent en Brussel legt Flanders DC dit jaar de lat hoger en staan er naast lokale ondernemers ook internationale sprekers op het programma. Tijdens Creative Ville 2019 zijn er twee podia: de main stage en backstage.

Op de main stage internationale toppers:

• Rolf Hay: mede-oprichter en creatief directeur van HAY, het Deens designmerk dat uitgroeide tot een wereldspeler van formaat;
  • Aral Balkan: wereldvermaarde cyborg activist, designer en lead developer bij Ind.ie, die er niet voor terugdeinst om de big-tech bedrijven van Silicon Valley een geweten te schoppen; ​
  • Mike Monteiro: mede-oprichter en design directeur van toonaangevend Amerikaans designbureau, Mule Design. Zijn speech “F*ck you, pay me” is nog steeds de meest bekeken CreativeMornings talk.
  • Sara Riis-Carstensen: het brein achter de wereldwijde merk- en marketingstrategie van LEGO. Dankzij haar inspanningen is LEGO wereldwijd nog steeds een van de meest populaire merken.

En lokale helden:

• Dries Depoorter: kunstenaar die met technologie werkt. Hij hackt webcams en toont de invloed van technologie met zijn apps, games en installaties. Hij sprak al op talloze internationale events en zijn werk wordt wereldwijd tentoongesteld.
  • Bert Hamelinck: mede-oprichter en directeur van Caviar, top-productiehuis voor reclame, film en televisie. Met zijn films “The diary of a teenage girl” en “Black” won hij verschillende internationale awards.
  • Sofie Van de Velde: eigenaar van de Sofie Van de Velde Gallery, in 2018 op Art Basel gelauwerd als meest innovatieve en creatieve galerij in Europa.
  • Dimitri Verhulst: alom gezien als een van onze grootste nog levende schrijvers. Zijn roman “De Helaasheid der dingen” werd verfilmd, vertaald in 25 talen en ontving talloze prijzen.

In de Backstage Talks deze boeiende sprekers en hun topics:

• Tim Vekemans (architect, ruimtelijk planner & partner bij RE-ST.) heeft het over “zwerfruimte” en stelt de rol van architecten in onze samenleving in vraag.
  • Christina De Witte (illustrator van stripfiguur Chrostin) komt naar buiten met haar alterego Chrostin enkel via Instagram. En toch heeft ze een heel wat betalende klanten. Ze vertelt hoe zij resoluut haar eigen pad kiest.
  • Lander Gyselinck (drummer, componist & improvisator bij STUFF & BeraadGeslagen) heeft meer projecten dan er muzieknoten bestaan en vertelt hoe hij zijn creativiteit en tijd verdeelt.
  • Debby Wilmsen (persagent & eigenaar van DP Communications) voorziet al meer dan 10 jaar lifestyle en entertainment-bedrijven, festivals en mediafiguren van de perfecte PR-communicatie, in goede en crisistijden.
  • Ives Agemans & Iris Delafortry (leidinggevend duo bij Cyborn) geven een blik achter de schermen van Vlaanderens grootste animatiestudio.
  • Cecilia Verheyden (prijswinnend regisseur & scenarioschrijver) waagde zich, na uitgebreide ervaring met film en televisiewerk, met “wtFOCK” aan een geheel nieuw online televisieformat. Met succes. ​ ​
  • Wim Vanlessen (voormalig hoofddanser bij Het Vlaams Ballet) mag terugkijken op een carrière van 25 jaar als sterdanser bij Ballet Vlaanderen. Wat volgt er nu, na zijn afscheid?

Dit jaar wordt Creative Ville door Flanders DC back-to-back georganiseerd met “Fashion Talks”, de conferentie voor de modesector: op 21/11 Fashion Talks, op 22/11 Creative Ville, beiden in de pas gerenoveerde Handelsbeurs te Antwerpen. Alle info via: www.creativeville.be

Interesse in Creative Ville? Graag een interview met een van onze sprekers? Neem dan contact op via:

Persberichten in je mailbox

Flanders DC is het Vlaamse design- en modecentrum en werkt aan sterk toekomstgericht ondernemerschap in de design- en modesector.

Nationalestraat 28 - 2000 Antwerpen

www.flandersdc.be