will.i.am verrassende afsluiter van het Creativity World Forum

Grootste innovatiecongres op 5 en 6 november in Kortrijk

Op 5 en 6 november organiseert Flanders DC het Creativity World Forum (CWF) in Kortrijk. Met namen als rapper en tech entrepreneur will.i.am, sterarchitect Zaha Hadid, innovatiegoeroe Guy Kawasaki, Ideo-baas Tom Kelley, succesauteurs Frans Johansson en Steven Johnson wordt het zeker een topeditie. Naast het plenaire gedeelte is er ruimte voor selecte ontmoetingen en een innovatie-expo. De twee dagen durende conferentie is een verruimende belevenis en een crash course toekomstgerichte ondernemingscreativiteit.

Het Creativity World Forum (CWF) is één van de meest toonaangevende conferenties over ondernemingscreativiteit ter wereld. Het is tegelijk de jaarlijkse bijeenkomst van de Districts of Creativity, een wereldwijd netwerk van creatieve en innovatieve regio's. Flanders DC is de initiatiefnemer van het Districts of Creativity Network en het CWF komt om de drie jaar naar Vlaanderen.

Het DC Network wil innovatie en creativiteit stimuleren in ondernemingen en in onze maatschappij. Daarbij ligt de nadruk op samenwerkingen tussen wetenschap, technologie en de creatieve sectoren om zo tot een vernieuwend en duurzaam economisch model te komen.

De sprekerslijst voor het Creativity World Forum werd vanuit deze filosofie samengesteld. De charismatische en inspirerende sprekers zijn multi-disciplinair en visionair. Van will.i.am, over Zaha HadidTom Kelley, Guy Kawasaki, Frans Johansson, Steven Johnson tot Daan Roosegaarde, Robin Chase, Marc Stickdorn, Debra Kaye, Marion Debruyne en Marco Tempest.

Naast het plenaire gedeelte is er ruimte voor concrete interactie en samenwerking. Onder meer met de Sofa Sessies, waar deelnemers in kleine groepjes kunnen praten met sprekers en CEO's. In de Challenges kunnen deelnemers zelf aan de slag. Voor degenen die 'eerst willen zien en dan pas geloven' is er een innovatie expo. En Kunstencentrum Buda organiseert op woensdagavond 5 november speciaal voor het CWF een vooropening van de tentoonstelling Green Light Districts, over duurzaamheid in de stad.

Tenslotte is er tijd om te netwerken en te feesten. Flanders DC verwacht 2000 deelnemers aan het CWF. De vorige Vlaamse editie (Hasselt, 2011), was een maand op voorhand uitverkocht.

Trui Moerkerke

Communication Manager, Flanders DC

Persberichten in je mailbox

Flanders DC is het Vlaamse design- en modecentrum en werkt aan sterk toekomstgericht ondernemerschap in de design- en modesector.

Nationalestraat 28 - 2000 Antwerpen

www.flandersdc.be