Zo veroveren de Vlaamse gamestudio's GDC, de grootste gamebijeenkomst ter wereld, in 5 stappen
Het resultaat van de eerste dagen op GDC
Op 27 februari ging de Game Developers Conference (GDC), de grootste bijeenkomst voor game-ontwikkelaars wereldwijd, van start. Flanders DC en FLEGA (Flemish Games Association) zijn daar met een hele groep Vlaamse game-ontwikkelaars aanwezig om ons te tonen, nieuwe contacten te leggen en de wereld te veroveren. En dat lukt aardig!
5 Vlaamse successen op GDC:
Crazy Monkey Studios
Microsoft biedt 10 bedrijven een gratis stand aan op hun eigen Xbox-stand. Meer dan 100 bedrijven van over de hele wereld stelden hun spel voor aan Microsoft. Crazy Monkey Studios is één van de 10 gelukkigen. Ze stellen in primeur het spel Guns, Gore & Cannoli 2 voor.
Crazy Monkey Studios is al bezig met game development sinds 2010. Zij werken met een ervaren team dat steeds op zoek is naar nieuwe uitdagingen.
I-illusions
Tijdens GDC worden de IGF Awards (Independent Games Festival Awards) uitgereikt. I-illusions kreeg een Honorable Mention for Excellence in Design voor hun VR shooter Space Pirate Trainer.
I-Illusions is een game en multimediastudio met meer dan 10 jaar ervaring in multimediatechnologie, VR en games.
Bob De Schutter
Bob De Schutter geeft een talk tijdens GDC over Virtual Reality games voor een ouder publiek. Als expert sprak hij ook vorig jaar al op GDC. Dit filmpje van vorig jaar staat op het GDC-kanaal op Youtube.
Bob De Schutter is een professor in Toegepaste Game Design aan de Universiteit van Miami en maker van Brukel Game.
Team Panoptes
Team Panoptes ontwikkelt een "asymmetrical VR experience" Panoptic. Ze zijn een onderdeel van de Experimental Gameplay Workshop, één van de talks tijdens GDC.
sU
sU and the Quest for Meaning is een indie spel, ontwikkeld door Guillaume Bouckaert. sU komt uit op de Nintendo Switch.
Voor de pers
Beeldmateriaal (foto's en trailers) en interviews zijn mogelijk. Gelieve ons hiervoor te contacteren.